27. maj 2010

En CopyCat i blogland!

Billede lånt her

Der er udbrudt vrede over blogland og det er så absolut også forståeligt!!

Der er blevet tyvstjålet billeder fra søde og kærlige bloggere. Bloggere der har åbnet deres liv op til skue, for at vi andre kan følge med. Jeg er dybt chokeret over at dette er sket og at det har stået på i meget lang tid. Tænk at lave så meget ravage! Jeg ved ikke hvem "personen" er, men mange beskriver personen som afstumpet, ensom og mangel på pli..

Det er nået så vidt, at nogen vælger helt at lukke ned, sætte kode på bloggen eller fjerne de billeder som kunne være følsomme. Det er jo bare P.I.S.S.E. ærgerligt at det er kommet hertil! For der har jo ikke været andet end glade smil, søde kommentarer og bare et dejligt fællesskab. Det vil der selvfølgelig stadig være, men blogverdenen er nok blevet "mærket" af denne misere.

Jeg har valgt at mærke mine billeder med tekst, så de ikke er nemme at udgive for ens egne og kan kun anbefale at DU også gør det!

Hephey for fred i blogland!

8 Hilsner:

Quie sagde ...

Ja det lyder da som en rigtig god ide - det tror jeg også jeg vil gøre fremover.

KrudtuglensMor sagde ...

Hvor er det godt skrevet, og fantastisk et billede!!

Jeg synes ligesom dig at det er rigtig rigtig ærgerligt, forståeligt, men ærgerligt hvad det har medføret, pga en sindsforvirret kvinde...

Mirjam sagde ...

Hej,
jeg har valgt samme strategi som dig og mærket mine billeder. Tror det kan forhindre det meste.

Apropos billeder - hvor er det bare et skønt billede af Freja som baby med den stribede t-shirt ude i kanten af din side her. Har du brugt en eller anden speciel effekt for at få det sådan. Hvilken og hvilket program.

Håber at mange vælger løsningen med tekst på billederne, da det vil være trist, hvis bloggene bliver upersonlige :)

God dag!

Kh. Mirjam

mette b sagde ...

Godt brølt! Vi må holde fast i det gode fællesskab og hjælpe hinanden :)

Margith sagde ...

Det samme har jeg valgt, mærke fotos og så har jeg slettet nogle indlæg med billeder af mine børn og barnebarn. Ærgeligt det skal være nødvendigt.
Vi skal også huske at det var undtagelsen og ikke reglen.

Julie sagde ...

Ja sikke dog et kvindemenneske! (eller måske nærmere en dum teenager!)
Jeg har ikke været inde på bloggen et par dage, og så kommer man tilbage til sådan en forskrækkelse! Hvor er det bare grumt at nogen kan finde på det. Helt ærligt altså!!

Jeg forstår udemærket de der har lukket bloggen, eller lavet lukkede blogs. Men ØV hvor er det bare træls, at en knold som 'hende' skal ødelægge det for alle os andre :-(

F R K. E V I G G L A D sagde ...

Quie- Det kan i hvert fald sikre billederne lidt mere.

Krudtuglens mor- Tak, ja billedet er skønt! JA det er super ærgerligt, men tror også de fleste nu vil mærke deres billeder, som du også selv har valgt at gøre nu.

Mirjam Theresa- Lige præcis, det kan forhindre det meste. Jeps jeg brugte en side jeg fandt for noget tid siden, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde linket! Tror måske det var på vores pc og den er pakket væk nu. Men jeg mener det var en japansk side, jeg giver lyd hvis jeg skulle finde det igen ;)

mette b- Ja vi må sgu holde sammen, det er vi gode til ;)

Margith- Jeg kan godt forstå du har valgt at slette de billeder og fremover sikre dig med at mærke billederne.. det må være vejen frem, til mindre billedtyveri.

Banditten's mor- Ja det er rigtig ærgerligt at det skulle blive "ødelagt" på denne måde. Føler dog med dem der er ramt af denne sag og tror det er godt at div. blogge nu er mærket.

Tak til jer alle for at give et besyv med ;) God weekend..

Emilie sagde ...

hejsa! Se lige min blog, der er en lille overraskelse til dig ; )

Og fortæl mig lige hvad der er sket? Har overhovedet ikke set eller hørt noget om dette drama... ??? Lyder scary!
KH Emilie

Send en kommentar

TAK for din kommentar.. Husk at tilmelde dig via e-mail, så du ved når der er svar tilbage :)