28. maj 2010

Find din farve...

Sikke en pryd på væggen, som man kun kan blive glad i låget af..


Din yndlingsfarve siger en hel del om, hvem du er.  Så tjek da lige ud, hvad du er for en type. Den afslappede blå eller den vilde røde? Eller måske den mystiske lilla? 

Orange 

Betydning: Orange er givende og generøs. Den er velkommende, åben og inviterer alle med ind i fællesskabet. 
Hader du den? Du tager tingene ret alvorligt og kan godt lide at være alene og sidde og tænke over livet. 
Elsker du den? Du er den nysgerrige type. Du elsker at have folk omkring dig, at feste, snakke og lave sjov. 


Blå 
Betydning: Blå er afslappende. Den er sløvende, beroligende og nedkølende. Og så sænker den faktisk appetitten. 
Hader du den? Du er en meget aktiv type, som ikke er til at sætte i bås, er impulsiv og måske har lidt svært ved at styre sit temperament. 
Elsker du den? Du vil gerne have nærhed og omsorg. Det er vigtigt for dig med orden og ro, og at andre ved, at de kan stole på dig. 


Rød 
Betydning: Rød får temperaturen til at sige. Den er kraftfuld og ophidsende og øger drift og appetit. 
Hader du den? Du er følsom og bliver let såret og påvirket af andres kommentarer. 
Elsker du den? Du er en ledertype, modig, sexet og ambitiøs. Du vil hellere gøre tingene end sidde og overveje for og imod.



Lilla 
Betydning: Lilla er en sammensat og lidt mystisk farve, som kan sluge de andre farver, hvis den får for meget plads. 
Hader du den? Du vil allerhelst have en direkte og åben kommunikation med andre mennesker, men du bliver alligevel ofte misforstået. 
Elsker du den? Du er kreativ og åndelig. Dit højeste ønske er at få et fascinerende, fantastisk og magisk liv. 


Gul 
Betydning: Gul er god til at få hjernecellerne i gang. Den giver ro og inspiration. 
Hader du den? Du holder dig helst til konkrete facts og har altid begge ben solidt plantet på jorden. 
Elsker du den? Du tænker hurtigt og er god til at få øje på sammenhænge og utraditionelle løsninger. Og så er du nysgerrig og glad for sladder. 


Brun 
Betydning: Hyggelig og omfavnende farve, som godt kan virke lidt dyster, hvis der er for meget af den. 
Hader du den? Du hader alting, der går langsomt og ikke kan lykkes, og du begynder let at kede dig. 
Elsker du den? Du er rolig og virker cool på andre, men under dit nedtonede og afslappede ydre brænder der en stærk ild. 


Hvid 
Betydning: Hvid er uskyldens og renhedens farve. 
Hader du den? Du er mest til faste rammer og hygge. 
Elsker du den? Du er kreativ og vild med den åbenhed, som den hvide farve har. På hvidt er alting muligt. 


Sort 

Betydning: Sort signalerer seriøsitet, kvalitet og oprør. Den er god til at afgrænse og indramme. 
Hader du den? Du bliver let påvirket af, hvordan andre har det, du hader gysere, er meget følsom og ville ønske, at alle kunne være gode venner. 
Elsker du den? Du vil gerne have respekt fra andre, du sætter grænser og ved, hvad du vil have. 


Grøn 
Betydning: Grøn er naturens farve. Den er afslappende og kræver ikke noget. 
Hader du den? Du har svært ved at træffe en beslutning, og du er tit fyldt med modstridende følelser. 

Elsker du den? Du er i harmoni med dig selv, kender dine egne værdier og ved, hvem du er, og hvad du gerne vil have ud af livet. 




Og det her er jo bare så fint som væglir!


Jeg må nok indrømme jeg er til mange farver, da jeg elsker farver! Men jeg har altså en svaghed for lilla og grøn, men jeg er ligeså glad for sort og hvid og matcher derudfra, med accessories i mange farver. Men hvilke(n) farve(r) er du mon mest draget af?


Tekst lånt her
Billeder lånt her

10 Hilsner:

Mirjam sagde ...

Uh, jeg er klart mest til grøn - tidligere var det sådan en grøn a la armygrøn - eller "vissengrøn". Nu er jeg mest til lysegrøn a la pastel - og gerne med lidt mint i :)

Men de fleste farver er jo skønne i passende mængder.

Så fint med de farveblyanter der.

God nat!

Kh. Mirjam

Kragen sagde ...

Grøn har været min yndlingsfarve så længe jeg kan huske, brun er jeg ikke vild med i mage sammenhænge og jeg har engang hadet orange :o)
Resten af farveskalaen kan jeg rigtig godt lide, og orange har også fået en plads i den gode ende efterhånden, men ikke som ensfarvet t-shirt fx. så rejser nakkehårene sig altså! jeg synes det er spændende med farver. Nogle ting er skønne i én farve med ikke en anden osv.
Farver vækker mange følelser, og ja, hold da op en lækker kunstvæg!
Og så forestil dig den når alle blyanterne er mere eller mindre brugt - fed effekt!

mette b sagde ...

Uha, jeg kan bedst lide hvid og blå. Og så kan jeg rigtig godt lide lyse nuancer af alle de andre... men bestemt ikke orange.

Farver betyder rigtig meget for mig. Engang gik jeg altid i sort tøj og nu har jeg det bedst i afdæmpede farver. Mit krearum er lyseblåt og dejlig roligt.

F R K. E V I G G L A D sagde ...

Mirjam Theresa- Ja grøn er også en af mine favoritter og jeg tror også jeg er begyndt at bevæge mig hen mod de mere pastelfarvede. Ja de blyanter er da bare fantastiske og lidt noget andet end et billede.

Gry- Tror mange kan li' farven grøn, den fylder også mange steder og man bliver glad af grøn.. Brun bruger jeg også sjældent, orange er lidt for hidsigt til mig, men kan god li' farven til visse ting. Ja nogen ting er nemlig pænere i visse farver.. Ja den blyantsvæg er fed, den ønsker jeg mig for vildt, tænk sig at have 500 farvede blyanter og ja effekten når de bliver brugt må også være fed!

mette b- Det er også nogen skønne farver, dem kan jeg også godt li' og hvid bruger jeg som sagt meget, med en pift fra en af de andre farver. Men nej heller ikke orange her. For meget sort kan også blive for kedeligt og dystert, tror også du lyser mere op i de lyse farver. Tror du har et allertiders krearum.

Ha' en god "farverig" weekend ;)

g u r o sagde ...

Hihi, det er moro med farger! Jeg kjenner at "mine farger" varierer etter humør, og det er litt morsomt. I tillegg påvirkes jeg selvsagt at hva som er sesongens farger osv... Nå er jeg mye lilla og grønn i klærne, mens det i stua er mest rødt og lys blå/turkis. :) Har alltid vært glad i farger!

Men du, kan ikke du lage en link til stedet du har lånt bildene fra? Så linken til teksten..

Ha en fin dag!

F R K. E V I G G L A D sagde ...

g u r o- Ja sådan kan jeg også have det nogen gange, at det variere efter ens humør. Som sagt er jeg også glad for lilla og grøn. Rød har jeg dog aldrig haft så meget af, men blå/turkis er mere mig. Det er også dejligt med farver, tror det er godt for ens gode humør og som person. Haha ups, synes jeg havde fået lagt linket til billederne, men det er rettet nu ;) Skynd dig at kigge, der er masser af andre skønne billeder..

God dag til dig også ;)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jeg er glad ved sort Maria, specielt til briller, de skal simpelthen være makerede sådan ligesom ramme ansigtet ind, jeg ved godt at de nuværende briller ikke er sorte, men de er meget markerede og det er altså et most for mig, når man nu er nået en alder hvor man ikke slipper for det handicap, kan man da ligeså godt gøre det med maner, og jeg er altså også rigtig glad ved de nuværende briller.
Ellers er jeg også åben for stort set alle farver, der må gerne være et godt mix af flere farver, hvorfor skal det være så kedeligt?
Men det er klart at blåt står godt til mine blå øjne.
Rigtig god weekend. Michael

Helle Tang sagde ...

Wow ;-) Hvor kunne jeg godt tænke mig sådan en farveblyant væg, tænk at noget så enkelt, kan være så smukt.

I øvrigt er jeg mest rød og lilla ;-)
KH Hellefanten ;-)

F R K. E V I G G L A D sagde ...

Michael- Ja jeg kan også godt li' de sort briller netop for at indramme ansigtet. Jeg er også selv brillepige, men er ikke så god til dem, så bruger kun linser. Men ja hvorfor skal det være så kedligt.. frem med farverne. Blå er også er flot farve som spænder vidt.

Helle Tang- Ja det må da være fantastisk at have den hængende på væggen. Flotte farver, mest er jeg selv til den lilla, ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke ejer så meget rødt, for jeg kan udemærket li' farven men måske kun i små bider.

God mandag til jer..

Karen Marie sagde ...

Ja det er en af det tunge at vælge farve. Når det gælder mig selv og påklædning er jeg rigtig meget sort, hvid med enkle med farvestrejf, som gir lidt kant. Eller helt i den modsatte grøft meget pink f.eks. Men når jeg kreere er jeg bare farverig, en farve har fulgt mig, pink, den kan gi´ det meste et los i R.... så det får lidt kant - i flere år har det været den neonpink der lige har sat prikken over iet.
Er vild med dit foto af farveblyanterne!
Dejlig tirsdag til dig, Kh Karen Marie

Send en kommentar

TAK for din kommentar.. Husk at tilmelde dig via e-mail, så du ved når der er svar tilbage :)